تمامی سیمان کشور در بورس کالا عرضه خواهد شد

رمضان همراه اول

سرانجام و با وجود کش و قوس‌های فراوان در مورد اینکه همه سیمان تولیدی کشور در بورس کالا عرضه شود یا خیر، روز گذشته وزرات صمت در ابلاغیه‌ای به روسای سازمان صمت ۳۱ استان اعلام کرد که خرید و فروش سیمان خارج از بورس کالا ممنوع است، ابلاغیه‌ای که به نظر می‌رسد مهر پایانی است بر هرج و مرج بازار سیمان.

به گزارش ایسنا، در این ابلاغیه که «اسدالله کشاورز» معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، به رؤسای سازمان صنعت و معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب کرمان، آمده است:

۱- کلیه واحدهای تولیدکننده سیمان که تاکنون موفق به اخذ کد بورسی نشده‌اند باید ظرف مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ این نامه، در بورس کالا ثبت‌نام و نسبت به عرضه محصولات خود در بورس کالا اقدام کننند.

۲- کلیه واحدهای تولیدی سیمان دارای پروانه معتبر بهره‌برداری از مراجع ذیربط که از سیمان به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند با توجه به ظرفیت پروانه و سیمان مورد نیاز با اخذ معرفی‌نامه از سازمان صمت استان‌ها به بورس کالا مراجعه و ظرف مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ این نامه در بورس کالا ثبت‌نام و نسبت به اخذ کد بورسی اقدام کنند.

۳- کلیه خریداران مجاز پروژه‌های ملی و عمرانی با اخذ معرفی‌نامه رسمی از معاون عمرانی استان‌ها و انبوه‌سازان با اخذ معرفی‌نامه از ادارات کل مسکن و شهرسازی محل اجرای پروژه باید ظرف مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ این نامه در بورس کالا ثبت‌نام و نسبت به اخذ کد بورسی اقدام کنند.

۴- کلیه خریداران مجاز برای مصارف عمومی و مردمی هم باید ظرف مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ، در بورس کالا ثبت‌نام و نسبت به خرید از بورس کالا اقدام کنند.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید