صعود بازار سرمایه در نخستین روز هفته

رمضان همراه اول

بازار سرمایه هفته جاری را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص بورس توانست بیش از ۲۰هزار واحد افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس امروز توانست با ۱.۳۴درصد افزایش، ۲۰هزار و ۴۲۸ واحد صعود و رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد را ثبت کند. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم با ۹۵۰۴ واحد افزایش بر رقم ۴۶۴هزار و ۴۲۷ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار، یک میلیون معامله به ارزش ۸۷هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال انجام دادند.

از میان نمادهای بورسی ۳۰۱ نماد مثبت و ۸۹ نماد منفی بودند که در میان آنها صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی نوری، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تهران و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم توانست با ۱.۴۹درصد رشد ۳۳۳ واحد افزایش یابد و به رقم ۲۲هزار و ۷۴۲ واحد برسد. معامله‌گران بازار فرابورس ۶۶۲هزار معامله انجام دادند که ۹۸هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال ارزش داشت.

از میان نمادهای فرابورسی ۱۶۳ نماد مثبت و ۹۵ نماد منفی بودند که از میان آنها پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری صبا تامین، بیمه پاسارگاد، فرابورس ایران و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید