رشد ۱۵.۸درصدی دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در سال 99

رمضان همراه اول

رقم دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مرکزی در پایان سال گذشته به بیش از 9453هزار میلیارد ریال رسید و دارایی‌های خارجی این بانک نیز ۱۵.۸درصد بیشتر شد.

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، جدیدترین گزارش بانک مرکزی از خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مرکزی در پایان سال ۹۹ نشان می‌دهد که سرجمع دارایی‌ها و بدهی‌ها به بیش از 9453هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به پایان سال ۹۸ به میزان ۱۸.۳درصد رشد نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، رقم بدهی‌ها و دارایی های بانک مرکزی در پایان سال ۹۵ بیش از 5057هزار میلیارد ریال بوده که این رقم نشان می‌دهد میزان بدهی و دارایی بانک مرکزی در پایان سال ۹۹ نسبت به سال ۹۵، بیش از ۱.۸ برابر شده است.

همچنین دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پایان سال گذشته رقمی معادل 6214هزار میلیارد ریال بوده که نشان‌دهنده ۱۵.۸درصد رشد است. حجم اسکناس و مسکوک با کاهش ۲۳درصدی ۱۲.۴هزار میلیارد ریال بوده و بدهی بانک‌ها نیز ۸.۷درصد رشد داشته است.

سایر دارایی‌های بانک مرکزی در پایان سال گذشته به بیش از ۸۳۲هزار میلیارد ریال رسیده که نشان‌دهنده رشد ۱۶۱درصدی است. بانک مرکزی دلیل این میزان افزایش را اوراق عملیات بازار باز و پیش‌پرداخت‌ها اعلام کرد.

در بخش بدهی‌های بانک مرکزی،‌ رقم سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری ۳۲.۹درصد رشد نشان می‌دهد و سپرده‌های بخش دولتی نیز ۳۸.۷درصد بیشتر شده است. بدهی‌های ارزی بانک مرکزی هم با رقم بیش از 1786هزار میلیارد ریال، ۵.۴درصد کمتر شده است.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید