قیمت وام مسکن 240میلیونی به 30میلیون تومان رسید

رمضان همراه اول

آخرین قیمت‌های تسهیلات مسکن حاکی از آن است که زوج‌های ساکن تهران می‌توانند با پرداخت ۲۹ میلیون و ۹۵۲هزار تومان، وام ۲۴۰ میلیونی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال گذشته به ترتیب ۶۱هزار و ۷۰۰، ۶۲هزار و ۶۱هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر و مردادماه سال گذشته با قیمت ۶۱هزار و ۶۰۰تومان و در شهریورماه ۶۱هزار  و ۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق درهر کدام از ماه‌های مهر، آبان‌ و آذرماه سال ۱۳۹۹ نیز به ترتیب ۶۱هزار و ۷۰۰ تومان، ۶۱هزار و ۹۰۰ تومان و ۶۲هزار تومان قیمت دارند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ سال گذشته با قیمت ۶۱هزار و ۷۰۰ تومان، در بهمن‌ماه با قیمت ۶۱هزار و ۹۰۰ تومان و در اسفندماه نیز با قیمت ۶۱هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود.

این اوراق در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۶۲هزار تومان، در اردیبهشت ماه سال جاری با قیمت ۶۲هزار و ۴۰۰ تومان، در خردادماه سال جاری با قیمت ۶۲هزار و ۱۰۰ تومان و در تیرماه سال جاری نیز با قیمت ۶۲هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود که این گزارش براساس قیمت تیرماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود، برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۶۲هزار و ۴۰۰ تومانی، ۱۲میلیون و ۴۸۰هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۹۹۲هزار تومان خریداری کنند مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۷میلیون و ۴۷۲هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند، بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۴میلیون و ۹۶۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۹۹۲هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند در مجموع باید ۲۹میلیون و ۹۵۲هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده است که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۹۸۴هزار تومان است.

این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۴۸۸هزار تومان می‌شود.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید