قیمت تایر خودرو 15 درصد گران شد

رمضان همراه اول

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با اشاره به تشکیل جلسه هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان تایر اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولید تایر، پیشنهاد رشد 15درصدی قیمت تایر پیگیری شد و در نهایت با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مقرر شد این میزان افزایش قیمت برای تایرهای تولیدی در کشور اعمال شود.

مصطفی تنها با بیان اینکه تاریخ اجرای این مصوبه ابتدای شهریور ماه یعنی امروز تعیین شده است، افزود: قیمت تمام شده تولید تایر بیش از 15درصد افزایش داشته اما تولیدکنندگان به این نتیجه رسیدند که در تعامل با بازار باید منقبض‌تر عمل کنند طوری‌که بازار کشش افزایش قیمت را داشته باشد، در نتیجه افزایش قیمت 15درصدی مصوب شد.

به گفته تنها، افزایش مولفه‌های تولید ازجمله قیمت مواد اولیه مشکلاتی را برای صنعتگران به وجود آورد و در این شرایط تولید برای کارخانه‌ها با قیمت قبل به صرفه نبود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، صنعتگران برای اینکه بتوانند تولید خود را حفظ کنند ناچار به افزایش قیمت هستند، زمانی که کشور با تورم مواجه است این تورم بر همه بخش‌ها اثرگذار خواهد بود و صنعت تایر نیز از این امر مستثنی نیست.

آبان سال گذشته با مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت‌گذاری تایر آزاد شد و قیمت تایر 50درصد افزایش یافت. به این ترتیب از آن پس، قیمت تایر توسط انجمن تایر و البته با نظارت سازمان حمایت مشخص می‌شود.

از دلایل این افزایش قیمت، رشد قیمت مواد اولیه تولید تایر ازجمله دوده، روغن،‌ کائوچو، نخ و اکسید روی عنوان شده بود.

منبع: فارس

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید