جهش ۲۷هزار واحدی بورس در معاملات امروز

رمضان همراه اول

شاخص کل در بازار بورس روز دوشنبه (۲ شهریورماه) ۲۷هزار و ۵۵۳ واحد رشد داشت و در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۴۳هزار واحد به کار خود پایان داد.

در معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۲هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۱هزار و ۸۱ واحد افزایش به ۴۵۱هزار و ۲۱۹ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۶هزار و ۹۹۲ واحد رشد به ۲۸۴هزار و ۷۲۱ واحد رسید.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۶۰۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۰۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۹۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۸۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۱۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۷۶ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۷۳۷ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۷۲۱ واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶۳۶ واحد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۶۱۸ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۹۱ واحد و سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۵۷۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۱۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وامید) با ۱۴۴ واحد، گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) با ۱۰۲ واحد، حمل و نقل پتروشیمی (حپترو) با ۸۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری استان اصفهان (وسصفا) با ۶۳ واحد و خوراک دام پارس (غدام) با ۲۳ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

نمادهای سپید ماکیان (سپید)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، گروه دارویی برکت (برکت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران‌خودرو (خودرو) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در پرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بودند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۵۸ میلیون و ۶۱۷هزار برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

افزایش 322 واحدی شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۲۲ واحد افزایش داشت و روی عدد ۲۲هزار و ۲۲۰ واحد ایستاد. در این بازار سه میلیارد و ۶۰۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۷هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بانک دی (دی)،‌ تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. سنگ‌آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه سامان (بساما)،‌ شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند (ثالوند) و کشت و صنعت شریف آباد (زشریف) هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید