معاون وزیر کار:

سود سهامداران شستا، تضمین و به آنها پرداخت می‌شود

رمضان همراه اول

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس تصمیمی که برای تقسیم سود سهام شستا در مجمع گرفته خواهد شد، سود همه سهامداران به ویژه سهامداران خرد، تضمین شده و به آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت کار، حجت‌الله میرزایی با بیان اینکه شستا، بخش مهمی از ذخایر مالی بازنشستگان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است، افزود: این سازمان حدود 5درصد از منابع مالی خود را از محل سود حاصل از شستا تامین می‌کند. اگرچه این رقم در بودجه 270هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی رقم بالایی نیست اما در جلوگیری از تاخیر یا نوسان، بسیار تعیین‌کننده است.

وی ادامه داد: براساس توافق مکتوبی که تامین اجتماعی با مدیرعامل سابق و هیات مدیره شستا داشته، مقرر بوده که 14هزار میلیارد تومان از محل سود سالیانه در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد و همین طور قرار بوده از تیر ماه به طور مستمر ماهی 2200 میلیارد تومان به سازمان پرداخت کند.

میرزایی با بیان اینکه این سود به صورت علی‌الحساب به سازمان پرداخت می‌شود، بیان کرد: بعد از برگزاری مجمع عمومی سالیانه در هفته‌های آینده و قطعی شدن سود سالیانه، در نهایت براساس تصمیم مجمع، سود بین همه سهامداران عمده و خرد تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: حدود 90درصد از سهام شستا متعلق به تامین اجتماعی است و با برآورد سود عملیاتی حدود 27هزار میلیارد تومانی در سال 99 می‌توان گفت حدود 24هزار میلیارد تومان سهم سود سهام تامین اجتماعی از سود سال 99 شستا خواهد بود. علاوه بر این به طور مستمر مطالبات شستا از تامین اجتماعی با واگذاری دارایی‌هایی چون سود سهام شرکت‌ها یا املاک تسویه شده است.

به گفته میرزایی، این وزارتخانه به خاطر اجرای برنامه شفافیت فراگیر و استقرار 10 سامانه شفافیت، بورسی کردن بنگاه‌های اقتصادی و افشای مستمر صورت‌های مالی در سامانه کدال (اعم از بورسی و غیربورسی) و الزام به عرضه محصولات در بورس کالا در 2 سال پیاپی از طرف رئیس جمهوری وقت مورد تقدیر قرار گرفت و رتبه اول را کسب کرد.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید