فعالان بازار سرمایه باید در سجام ثبت‌نام کنند

رمضان همراه اول

به گفته مدیر ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، براساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران حقیقی بازار سرمایه باید در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند. برای این منظور تاریخ مشخص تعیین شده و سهامدارانی که در مدت مقرر ثبت‌نام خود را در سامانه سجام انجام ندهند، کد معاملاتی آنها تا زمان مشخص شدن وضعیت سجامی آنها مسدود می‌شود.

مریم شاه‌حسینی گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فهرست برخی از مشتریان حقیقی کارگزاران را برای آنها ارسال کرده تا کارگزاران محترم نیز اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینکه سهامداران فعال حقیقی به سه گروه سنی تقسیم‌بندی شده‌اند، اظهار داشت: سهامداران ۱۸ تا ۶۵ سال تا روز بیستم شهریورماه جاری فرصت دارند تا ثبت خود را در سامانه سجام قطعی کنند. گروه دوم سهامداران بالای ۶۵ سال هستند که تا روز سی‌ام شهریورماه و گروه سوم سهامداران کمتر از ۱۸ سال هستند که تا دهم مهرماه امسال مهلت دارند تا در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

براساس گزارش شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مدیر ناشران سمات تاکید کرد: سهامدارانی که در مدت مقرر ثبت‌نام خود را در سامانه سجام انجام ندهند، کد معاملاتی آنها تا زمان مشخص شدن وضعیت سجامی آنها مسدود می‌شود. هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های کارگزاری هم سجامی نشده‌اند و این شرکت‌ها نیز باید هر چه سریع‌تر مراحل ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید