افزایش تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی در کشور

رمضان همراه اول

آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی در پنجمین ماه سال جاری نشان می‌دهد که در این ماه حدود ۷۴۲هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ معادل ۳۲.۴ و ۳۰.۸درصد افزایش داشته است.

طبق این آمار، در مرداد سال جاری بیش از ۶.۹ میلیون  فقره چک به ارزشی حدود ۲۰۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مبادله شده که از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۳.۴ و ۴.۸درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، حدود ۶.۲ میلیون فقره با ارزش ۱۷۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از چک‌های مبادله‌ای وصول شده که از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۱.۵ و ۱.۳درصد افزایش دارد.

در این مدت، در استان تهران بیش از ۲.۱ میلیون فقره چک با ارزشی بالغ بر ۱۰۱هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مبادله شده که بیانگر صدرنشینی استان تهران در مبادله چک در سطح کشور است.

چک‌های وصول شده در تهران حدود ۱.۹ میلیون فقره به ارزشی حدود ۸۸هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و چک‌های برگشتی حدود ۲۲۰هزار فقره به ارزشی بیش از ۱۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

در مرداد ماه، معادل ۷۲۰هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۲۹هزار میلیارد تومان به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت خورده که از نظر تعداد و ارزش ۹۷.۱ و ۹۷درصد از کل چک‌های‌برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

در استان تهران معادل ۲۱۲هزار فقره چک به ارزش ۱۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در استان تهران از نظر تعداد ۹۶.۵درصد و از نظر مبلغ ۹۶.۶درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید