عملکرد ضعیف اما صعودی بازارهای جهانی در هفته گذشته

رمضان همراه اول

بلاتکلیفی درباره سیاست‌های پولی آتی بانک‌های مرکزی جهان و همچنین انتشار برخی از اخبار نگران‌کننده از وضعیت کرونا در جهان باعث شد تا بورس‌های جهانی این هفته رشد ضعیفی را تجربه کنند.

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین وقایع اثر گذار بر بازارهای مالی در هفته گذشته به این شرح بودند:

– نرخ بیکاری آمریکا تا پایان ماه می رقم ۵.۸درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری کمترین نرخ ۱۱ ماه اخیر است. با این حال نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد جهان هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری ۳.۵درصدی ثبت شده در ماه فوریه دارد یعنی پیش از آنکه بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا به تعطیلی کشیده شود.

– طبق اعلام سازمان توسعه و همکاری اقتصادی انتظار می‌رود متوسط رشد اقتصادی سال آینده ۵.۸درصد باشد و این روند رو به رشد ادامه پیدا کند و رشد ۴.۴درصدی به طور متوسط برای کشورهای جهان در سال آینده به ثبت برسد. در گزارش قبلی این سازمان، متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان را برای امسال ۵.۶درصد و برای سال آینده چهار درصد پیش‌بینی شده بود.

– در نشست اخیر اعضای کمیته بازار باز بانک مرکزی آمریکا بر ادامه سیاست‌های محرک فعلی تا زمان مشاهده بهبود قابل توجه شرایط اقتصادی تاکید شد. آن طور که منابع خبری از مفاد این جلسه گزارش داده‌اند، امکان تغییر در رویه فعلی و اتخاذ یک رویکرد انقباضی وجود دارد اما با توجه به تمایل اعضا برای رشد بیشتر اقتصادی انتظار نمی‌رود این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد و احتمالا افزایش نرخ بهره در انتهای سال جاری میلادی یا ابتدای سال آینده اعمال خواهد شد.

– تاکنون بیش از ۱۷۳ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۹۸۱ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین سه میلیون و ۷۲۹ هزار و ۳۸۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۶۱۲هزار و ۲۴۱ نفر، برزیل با ۴۷۰هزار و ۹۶۸ نفر، هند با ۳۴۴هزار و ۱۰۱ نفر، مکزیک با ۲۲۸هزار و ۵۶۸ نفر و انگلیس با ۱۲۷هزار و ۸۲۳ نفر بوده است.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید