تاثیر اندک سرکوب دولت چین در رمزارزها

هش‌ریت بیت‌کوین سه برابر شده است

رمضان همراه اول

هش‌ریت شبکه بیت‌کوین به سطح اوایل ماه ژوئن بازیابی شده است. این موضوع گویای آن است که ماینرها پس از سرکوبی توسط دولت چین، به شبکه بازگشته‌اند.

به گزارش کوین‌تلگراف، براساس اطلاعات کریپتو کوانت، هش‌ریت شبکه بیت‌کوین به بیش از ۱۵۰ اگزاهش در ثانیه رسیده است.

روز گذشته کریپتو کوانت گزارش داد که هش‌ریت شبکه بیت‌کوین به ۱۵۲ اگزاهش در ثانیه رسیده که نسبت به کمترین مقدار خود در سال جاری معادل ۵۲ اگزاهش در ثانیه در 28 ژوئن، تقریبا ۳ برابر افزایش یافته است.

بازیابی هش‌ریت بیت‌کوین بدان معنا است که این شبکه ایمن‌تر و حمله به آن دشوارتر شده است.

هش‌ریت بیت‌کوین، ۱۳ می به رکورد ۱۹۷.۶ اگزاهش دست یافته بود. طی تقریبا ۶ هفته پس از این تاریخ، هش‌ریت شبکه بیش از ۶۵درصد کاهش یافت زیرا ماینرهای چینی دستگاه‌های خود را به دلیل مهاجرت از این کشور خاموش کردند. اکنون این معیار در حال نزدیک شدن به سطح اوایل ماه ژوئن است و اگر این روند ادامه یابد، ممکن است طی چند ماه آتی رکورد جدیدی نیز ثبت شود.

اوایل ماه می، کوین‌تلگراف گزارش داد مدارک و شواهدی وجود دارد که هش‌ریت شبکه بیت‌کوین در حال خروج از کشور چین است. جزئیات این موضوع هنوز در دسترس نیست زیرا نقشه ماینینگ دانشگاه کمبریج از ماه آوریل تاکنون به‌روزرسانی نشده و در آن زمان نیز ۶۵درصد هش‌ریت شبکه در کشور چین قرار داشت.

سنجش هش‌ریت با استفاده از استخرهای ماینینگ نیز دقیق نیست زیرا بسیاری از استخرها را ترکیبی از توان پردازشی تاسیسات بزرگ و ماینرهای سراسر جهان تشکیل می‌دهند که توان پردازشی خود را در اختیار شبکه قرار داده‌اند.

از آنجایی که هش‌ریت بیت کوین بازیابی شده می‌توان گفت که مهاجرت و انتقال ماینرها نیز تقریبا به پایان رسیده است. این موضوع منجر به افزایش سختی شبکه شده، طوری که در آخرین تنظیم سختی شبکه در ۱۳ آگوست شاهد رشد تقریبا ۷درصدی این معیار بودیم. نزدیک شدن به تنظیم سختی بعدی به معنای هزینه محاسباتی بیشتر برای ماینرهاست زیرا بخش زیادی از تجهیزات و ماینرهای چینی به شبکه بازگشته‌اند و آماده رقابت برای استخراج سریعتر بلاک‌ها هستند. تخمین زده می‌شود که طی تنظیم آتی، سختی شبکه ۱۲.۳۷درصد افزایش یابد.

در حالی که تجهیزات ماینرهای چینی در ماه‌های ژوئن و جولای خاموش بوده، ماینرهای کشورهایی نظیر آمریکا به دلیل کاهش سختی شبکه توانستند سود بیشتری کسب کنند.

هفته جاری کوین تلگراف گزارش داده که یک شرکت ماینینگ آمریکایی اعلام کرده که درآمد آنها از ماینینگ طی سه ماهه دوم سال جاری رکوردشکنی کرده است.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید